Santiago gehaald! - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Carlaarnold - WaarBenJij.nu Santiago gehaald! - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Carlaarnold - WaarBenJij.nu

Santiago gehaald!

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2013 | Spanje, Marbella

31 mei om 18.45 uur in Santiago aangekomen, helemaal kapot maar intens
Gelukkig dat het er opzit. We zijn de hele dag doorgelopen omdat ik de auberge half verwege niets vond. Dus toen iets van 9 uur gelopen; bergje op berje af. Herman en Anneke waren al in de ochtend aangekomen en kwamen ons verwelkomen. Arn trakteerde op champagne en daarna heerlijk uit eten geweest met z'n viertjes, voor het eerst weer een echt super malse beef. Die nacht bijna niet geslapen van de pijn in mijn voeten en benen. Ik kon amper geloven dat het er echt opzat!
Volgende dag ons pelgrimstocht bewijs opgehaald, we stonden er in de rij. Je bent al pelgrim als je 100 km naar Santiago loopt, niet eerlijk eigenlijk! Wij zouden iets mooiers moeten krijgen voor 1000 km.maar zo zit het bij pelgrims natuurlijk niet in elkaar, jammer genoeg!
Hierna naar een over volle kerk gegaan waar we gelukkig op tijd waren en een mooi plekje hadden .Na de communie, toen ik toch een beetje moest huilen, kwam het spectaculaire schommelende wijwater vat, iedereen is dan in rep en roer om mooie foto's en films te maken. Zondag zijn wij er ook weer naar gaan kijken. Verder is het grote plein voor de kathedraal ook zo bijzonder want je ziet iedereen zeer emotioneel of wandelend of fietsend binnen komen. Ik schrijf straks verder even koffie halen!

  • 07 Juni 2013 - 14:43

    Tom:

    Geféiciteerd !!! Wat een prestatie Super!

  • 07 Juni 2013 - 14:59

    Jacqueline Smit:

    Gefeliciteeerd!
    Dat slingerende wierookvat vond ik het mooiste vanalles, wat een gevoel voor theater hebben die mannen. Zag het gat in het dak waar ze de kalk vanaf hebben geslingerd?
    Gaan jullie door naar Finistere?
    Groet

  • 07 Juni 2013 - 15:01

    Marjan:

    Gefeliciteerd! Jullie zijn er! Hartstikke goed gedaan! En dat in zo'n korte tijd!
    Geniet lekker van het feit dat je niks meer hoeft. Lekker vakantie!
    Misschien zien we je na de zomer weer. De groep is na de tweede cursus gestopt omdat niemand het minimum aantal lessen kon volgen. In september gaan we verder met de conversatiecursus.
    Voor nu veel plezier!
    Groeten, Marjan

  • 18 Juli 2013 - 17:31

    Hans Steenken:

    Beste Arnold en Carla,

    Van Harte Gefeliciteerd met jullie behalde super prestatie. Jullie reisverslagen heb ik met plezier gelezen.
    Ik hoop jullie snel weer eens te ontmoeten zodat we gezellig bij kunnen praten onder het genot van een duveltje of een kabouterbiertje.

    Groeten, Hans

  • 19 Juli 2013 - 11:27

    Anneke Lanting:

    Kreeg vandaag pas te horen dat jullie op pelgrimstocht waren. Super gedaan hoor, ik doe het jullie niet na.
    groeten,
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 April 2013
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 10605

Voorgaande reizen:

07 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

07 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

07 April 2013 - 11 Juli 2013

wandelen: via de la plata

Landen bezocht: